Jeśli już załatwisz kwestię zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, będąc już przedsiębiorcą, musisz następnie uzyskać numer identyfikacyjny Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej, czyli w skrócie REGON.
Co zawiera numer REGON ?
→ nazwę oraz adres siedziby firmy,
→ nazwisko
i imiona właściciela,
→ adres
zamieszkania właściciela,
→ PESEL
właściciela,
→ formę
prawną firmy,
→ podmiot
działalności gospodarczej,
→ daty
powstania/rozpoczęcia/zawieszenia/zakończenia działalności,
→ nazwa
organu rejestrowego lub ewidencyjnego, nazwa rejestru (ewidencji) i
numer nadany przez ten organ.
Do
czego potrzebny jest REGON ?
Numer
ten będzie niezbędny w kontaktach z instytucjami takimi, jak Urząd
Skarbowy i Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Przyda się również w
momencie zawierania umów z kontrahentami w kwestii rozliczeń. Numer
REGON powinien być także zamieszczany na pieczęciach firmowych i
drukach urzędowych.