kontakt: kontakt.rejestracjaspolki@gmail.com

piątek, 20 września 2013

Na czym polega wpis do ewidencji działalności gospodarczej ?

Jeśli chcesz założyć firmę, to pierwsze, co musisz zrobić, to zgłoszenie tego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Kwestię tą można załatwić za pomocą Internetu i strony Ministerstwa. Wniosek możesz wypełnić za pomocą kreatora, który krok po kroku powie Ci, co masz zrobić. Podstawą do złożenia wniosku w CEIDG jest identyfikacja tożsamości osoby której wniosek dotyczy oraz podpisanie wniosku. Wniosek składany on-line, można za pomocą podpisu elektronicznego lub zaufanego profilu zalogować się do systemu CEIDG.
Wniosek również może zostać złożony w tradycyjnej formie, czyli w Urzędzie Gminy.

Co należy zawrzeć w formularzu CEIDG-1 ?
oficjalna nazwa firmy, nazwa skrócona,
dane osobowe przedsiębiorcy,
numer REGON,
numer NIP,
informacja o obywatelstwie polskim,
adres zamieszkania przedsiębiorcy,
adres poczty elektronicznej przedsiębiorcy,
określenie przedmiotu działalności, jaka ma powstać.

Dodatkowo do wniosku można dołączyć:
druk CEIDG-RB (Informacja o rachunkach bankowych),
druk CEIDG-MW (dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej),
druk CEIDG-RD (służący do podania więcej niż 10 symboli cyfrowych PKD)
druk CEIDG-PN (Udzielone Pełnomocnictwa).

Wpis do CEIDG jest bezpłatny.

Poza wcześniej wymienionymi zadaniami, jakie posiada przedsiębiorca, ma on również obowiązek wypełnienia i złożenia we właściwym Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych druków takich, jak:
ZUS ZUA, czyli zgłoszenie do ubezpieczeń lub zmiany danych osoby ubezpieczonej,
ZUS ZZA, czyli zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego,
ZUS ZFA, czyli zgłoszenie lub zmiana danych płatnika składek - osoby fizycznej,
ZUS ZPA, czyli zgłoszenie lub zmiana danych płatnika składek - osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, która nie posiada osobowości prawnej (dotyczy spółki cywilnej).


zakladanie-spolek