kontakt: kontakt.rejestracjaspolki@gmail.com

środa, 28 maja 2014

… bo każda firma swoje LOGO musi mieć!

Bez wątpienia każdy przedsiębiorca swoimi działaniami chce przybliżyć swoją firmę do zbudowania oryginalnej i powszechnie znanej marki, ale także podnieść jej pozycję w starciu z konkurencją. Jak wyróżnić swoją firmę? Jak zbudować wystarczająco silną markę? Podejrzewam, że jeżeli jesteś przedsiębiorcą, o którym wspomniałam powyżej, to zarówno te, jak i wiele innych pytań krąży Ci po głowie. Jednak zalecam Ci, abyś na samym początku zajął się stworzeniem najlepszego możliwego loga. 

Zaprojektowanie dobrego loga nie jest prostą sprawą, gdyż stanowi oni najważniejsze i najefektywniejsze narzędzie marketingowe. Logo firmy powinno być precyzyjne, staranne i zgodne z działalnością Twojej firmy, gdyż to właśnie z nim utożsamiane jest Twoje przedsiębiorstwo. 


Co powinno zawierać prawidłowo zaprojektowane logo firmy? 
zakres działalności
drobne informacje z historii firmy,
strategie i wartości firmy
potrzeby firmy i jej pozycję rynkową
plany na przyszłość


Ważne jest, aby logo firmy było wyposażone także w odpowiednie cechy graficzne. Mam na myśli estetyczną formę i elementy współgrające ze sobą. Nie należy przesadzać, ponieważ to właśnie logo jest wizytówką firmy, której zależy na zdobyciu jak największej ilości kontrahentów. Tworząc logo firmy, należy pamiętać o tym, aby wyeksponować wszelkie atrybuty i zalety firmy, gdyż każda firma posiada cechy, które pozwalają jej się wyróżnić. 




Pamiętaj: LOGO POWINNO BYĆ MIŁE DLA OKA. 

Jednoznaczne komunikaty prezentowane za pomocą loga oraz ich zgodność z ideą firmy, sprawiają, że podnosi się jej znaczenie i wzrasta zainteresowanie nią. Należy pamiętać, że logo firmy będzie wpływało na korzyść firmy tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie zastosowane w poprawnej formie i odpowiednim kontekście.

Rzućmy okiem na kwestię prawną...


Logo firmy może być chronione prawnie, co oznacza, że firmowy znak trzeba zarejestrować w Urzędzie Patentowym, ale nie wolno zapomnieć o tym, iż nie każde logo może zostać zarejestrowane w wspomnianym urzędzie. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy zauważone zostanie duże podobieństwo do istniejących już na rynku marek towarowych.



logo-spolek