Mamy
XXI wiek i każda firma na wszelkie sposoby chce znaleźć sposób,
który pozwoli jej zaistnieć na tle konkurencji i zdobyć prestiż w
oczach Klientów. Od jakiegoś czasu wśród przedsiębiorców panuje
przekonanie, że ogromnym atutem firmy jest jej strona internetowa,
która stanowi najlepszą wizytówkę firmy. Jednak, aby spełniła
ona swoje zadanie i przyciągnęła tłumy zainteresowanych Klientów,
musi spełniać kilka podstawowych warunków.
Chcesz
wiedzieć, jak zacząć ? Oto kilka rad dla Ciebie.
→ Musisz
mieć oryginalny pomysł.
Z
racji tego, że tworzona przez Ciebie strona, będzie miała pełnić
funkcję wizytówki Twojej firmy, powinna być wykonana jak najlepiej
i w oparciu o pomysł, który kojarzyć się będzie tylko z Twoją
działalnością. Pamiętaj, że od pomysłu do realizacji jeszcze
długa droga, stąd rada, abyś uzbroił się w cierpliwość. Aby
stworzyć najlepszą wizję strony Twojej firmy, zorganizuj burzę
mózgów wśród znajomych i współpracowników. Prawdopodobnie
pomysłów będzie bardzo dużo, więc będziesz miał w czym
przebierać.
→ Badanie
rynku.
Skoro
jesteś już na mecie pracy nad pomysłem na Twoją stroną internetową, to
najwyższy czas, aby odpowiedzieć sobie na kilka pytań, a
mianowicie:
- Czy Twój projekt jest w pełni zakończony ?
- Czy jest oryginalny i pomysłowy ?
- Czy Twoja strona ma szanse „w starciu” z konkurencją ?
- Czy możesz spodziewać się popytu na Twoje towary lub usługi ?
- Co Twoja strona wnosi nowego na rynek ?
Aby
móc konkretniej odpowiedzieć sobie na zadane powyżej pytania,
warto przedstawić sytuację na różnego rodzaju forach
internetowych. Odpowiedzi uzyskane będą dla Ciebie wskazówką do
tego, co jeszcze można ulepszyć i wprowadzić w struktury Twojej
firmy. Prawda jest taka, że niekiedy bywa tak, iż firma nie
potrzebuje niewiarygodnie innowacyjnego pomysłu. Wystarczy po prostu
wstrzelić się ze swoja ofertą w zapotrzebowanie wśród Klientów.
→ Wykonanie.
Skoro
już wybrałeś pomysł najlepszy z najlepszych, to nie możesz
popełnić błędu na etapie jego realizacji. Musisz być świadomy
tego, że sam pomysł to nie wszystko ! Bardzo dużą rolę odgrywa
również prezentowany materiał, szata graficzna itp. Jeśli strona
ma być zrobiona porządnie, to nie będzie to z dnia na dzień. Plan
ma być opracowany i dopięty na przysłowiowy ostatni guzik. W tym
celu zaleca się, aby do tego zadania zatrudnić osoby, które w
pełni się na tym znają (programiści, graficy, redaktorzy) i będą
w stanie zaoferować Ci usługi zgodne z najwyższymi standardami.
→ Uaktualnianie
treści.
Skoro
strona internetowa Twojej firmy ma być najlepszym źródłem
informacji dla Klientów, to muszą one być aktualne. Ogromną
wpadką byłoby serwowanie ludziom mylnych informacji na temat Twojej
firmy, oferty, promocji lub różnego rodzaju istotnych komunikatów.
Pamiętaj, że współcześnie życie przenosi się do sfery
Internetu, ponieważ można w nim załatwić prawie wszystko. Jeżeli
Klient zauważy, że Twoja firma dba o to, aby treść na stronie
była aktualna i „świeża”, będzie wiedział, że warto
skorzystać z jej oferty, gdyż kieruje nią solidny i wiarygodny
przedsiębiorca.