Zakładasz własną firmę ? Jeśli
tak, to na pewno będziesz musiał wybrać biuro księgowe, które
profesjonalnie będzie prowadziła księgi rachunkowe Twojej firmy,
opracuje deklaracje podatku dochodowego od osób fizycznych i
prawnych, sporządzi roczny bilans, a także poprowadzi rejestr
przychodów i rozchodów.
Pytanie brzmi : Jak wybrać odpowiednie
biuro rachunkowe ?
Zadanie to jest bardzo dużym wyzwaniem
dla przedsiębiorcy, ponieważ od tego wiele zależy, a przede
wszystkim prawidłowe rozliczenie z Urzędem Skarbowym. Pamiętaj, że
każdy, nawet drobny błąd, może mieć poważne konsekwencje.
Wybierając biura rachunkowe musisz
wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii.
→ Sprawdzenie, czy dane biuro posiada
certyfikat księgowy Ministra Finansów, a także jego aktualność i
wiarygodność.
→ Sprawdzenie ważności polisy
ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej, które jest
zabezpieczeniem biura przed popełnieniem ewentualnych błędów.
Wykupienie takiej polisy wiąże się w wysokimi kosztami, więc
jeżeli dane biuro ją posiada, to oznacza, że traktuje swoją pracę
i klientów bardzo poważnie i pełnią usługi zgodnie z najwyższymi
standardami.
→ Polecam również sprawdzenie,
czy dane biuro wykupiło dodatkowe ubezpieczenie od czynności
takich, jak rozliczenia z ZUS, a także prowadzenie księgi
przychodów i rozchodów.
Pamiętaj, że to Ty, jako podatnik ponosisz odpowiedzialność
przed Urzędem Skarbowym. Dopiero później masz możliwość
ubiegania się o odszkodowanie.