kontakt: kontakt.rejestracjaspolki@gmail.com

czwartek, 2 listopada 2017

Tradycyjna rejestracja spółki z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może być założona w sposób tradycyjny - w urzędzie lub w sposób uproszczony - przez Internet. Tradycyjna rejestracja spółki w tej formie odbywa się przy obowiązkowym udziale notariusza.

 Do założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w ten sposób konieczne jest: zawarcie umowy spółki, wniesienie wkładów na pokrycie kapitału zakładowego przez wspólników, powołanie zarządu uchwałą wspólników, wpis do rejestru.

Umowa spółki z o.o. musi być sporządzona w formie aktu notarialnego. Koszt sporządzenia umowy spółki, czyli opłaty taksy notarialnej uzależniony jest od wysokości kapitału zakładowego. Kolejne koszty jakie muszą ponieść osoby zakładające spółkę z o.o. to:

  • wniesienie kapitału zakładowego, którego minimalna wysokość to 5.000 złotych, 
  • opłata sądowa za wpis w wysokości 500 złotych, 
  • opłata za zamieszczenia ogłoszenia o wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego w Monitorze Sądowym i Gospodarczym w wysokości 100 złotych. 


Do rejestracji spółki z o.o. w sposób tradycyjny wymagane są dokumenty:

  • dowód dokonania opłaty sądowej oraz opłaty za ogłoszenie w MSiG, 
  • umowa spółki w formie aktu notarialnego, 
  • oświadczenie członków zarządu, 
  • dowód powołania członków organów spółki (jeśli nie jest to określone w umowie spółki), 
  • listę wspólników, 
  • dane osobowe członków zarządu.