Do założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w ten sposób konieczne jest: zawarcie umowy spółki, wniesienie wkładów na pokrycie kapitału zakładowego przez wspólników, powołanie zarządu uchwałą wspólników, wpis do rejestru.
Umowa spółki z o.o. musi być sporządzona w formie aktu notarialnego. Koszt sporządzenia umowy spółki, czyli opłaty taksy notarialnej uzależniony jest od wysokości kapitału zakładowego. Kolejne koszty jakie muszą ponieść osoby zakładające spółkę z o.o. to:
- wniesienie kapitału zakładowego, którego minimalna wysokość to 5.000 złotych,
- opłata sądowa za wpis w wysokości 500 złotych,
- opłata za zamieszczenia ogłoszenia o wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego w Monitorze Sądowym i Gospodarczym w wysokości 100 złotych.
Do rejestracji spółki z o.o. w sposób tradycyjny wymagane są dokumenty:
- dowód dokonania opłaty sądowej oraz opłaty za ogłoszenie w MSiG,
- umowa spółki w formie aktu notarialnego,
- oświadczenie członków zarządu,
- dowód powołania członków organów spółki (jeśli nie jest to określone w umowie spółki),
- listę wspólników,
- dane osobowe członków zarządu.