Otóż jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na prowadzenie działalności na świecie. Nie da się ukryć faktu, iż firmy rodzinne odgrywają bardzo ważne role w gospodarce każdego kraju rozwijającego się. Nie łatwo jest znaleźć lub nawet stworzyć precyzyjną definicję takiego podmiotu, gdyż do tej kategorii zaliczają się zarówno małe, średnie, jak i te największe korporacje działające na skalę światową. Także kwestia form prawnych danych firm jest bardzo zróżnicowana, gdyż zależy od upodobań i predyspozycji przedsiębiorców.
Ciekawostka...
Czy jesteś w stanie podać kilka przykładów firm rodzinnych działających na terenie Polski? Jeżeli tak, to brawa dla Ciebie za to, że jesteś bardzo dobrze obeznany w tym temacie. Jednak prawda jest taka, że większość Polaków mimo tego, że chętnie kupuje produkty pochodzące z tego typu firm, to nie potrafią wymienić chociaż jednej z nich.
Pewna firma opracowując pewien raport dowiodła, że pierwsze skojarzenia, które Polakom przychodzą na myśl o firmach rodzinnych to tradycja, solidność, zaufanie, a także mały obszar działania. Być może są to bardzo pozytywne skojarzenia, ale prawda jest taka, że odbiegają one od rzeczywistości. Okazuje się bowiem, że największe rodzinne firmy w Polsce mogą pochwalić się niezwykle rozwiniętą innowacyjnością, powodzeniem, a także konkurencyjnością wśród światowych gigantów.
Dla potwierdzenia tej tezy przeprowadzono także ankietę, która wyraźnie informuje o tym, że prawie połowę badanych do dokonania zakupu zachęciłoby zwykłe oznakowanie towaru świadczące o tym, że został on wyprodukowany przez firmę rodzinną. Niestety jedynie 9% badanych miało możliwość spotkać się z takowym oznakowaniem.
Dlaczego firmy rodzinne nie chwalą się tym, że są „rodzinne”. Przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy z tego, że tym sposobem marnują swój potencjał i nie pomagają firmowemu wizerunkowi.

Prowadzisz firmę rodzinną?
Masz zamiar takową założyć?
Pamiętaj: chwal się tym, a zyskasz naprawdę wiele.
Masz zamiar takową założyć?
Pamiętaj: chwal się tym, a zyskasz naprawdę wiele.