kontakt: kontakt.rejestracjaspolki@gmail.com

piątek, 11 maja 2018

Czy spółka musi mieć pieczątkę?

Podczas dokonywania niektórych formalności przedsiębiorca proszony jest o użycie pieczątki firmowej. Sytuacja ta może mieć miejsce między innymi podczas wystawiania i odbierania faktury, czy też składania deklaracji.

Czy jednak spółka musi dysponować swoją pieczęcią?
W polskim prawie nie znajdziemy przepisów, które nakażą nam posiadanie pieczątki. Przepisy wskazują nam jednak, jakie dane powinniśmy stosować do oznaczania przedsiębiorstwa, są to:
-firma,
-numer NIP,
-adres i siedziba spółki.

Za posługiwanie się nieprawidłową ilością danych grozi karą grzywny w wysokości do 5 tysięcy złotych.

Informacje odnośnie używania pieczątki odnajdziemy jednak w niektórych aktach normatywnych, które określają wzory dokumentów, druków i formularzy składanych organom administracji publicznej.

Jeżeli zdecydujemy się na wyrobienie pieczątki powinniśmy zamieścić na niej następujące informacje:
- pełna nazwa firmy przedsiębiorcy,
- numer NIP,
- numer REGON,
- dane adresowe siedziby,
- numer telefonu komórkowego,
- adres e-mail.

Mimo iż nie ma prawnego nakazu założenia pieczęci firmowej, tak jednak jej posiadanie może znacznie usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorcy i przyspieszyć wykonywanie wielu spraw w urzędach czy też bankach.